3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #1175
    johbush
    Deelnemer

    Europarcs is onze energie leverancier, elke rechtschapen leverancier zorgt dat de heffingskorting energiebelasting verrekend (terugbetaald) wordt.
    Iedereen met een elektra aansluiting, ook in vakantiehuizen, heeft hier recht op.

    https://www.energieleveranciers.nl/energie/energierekening/heffingskorting-energiebelasting

    Over 2020 (€ 517 ) heb ik als nieuwe eigenaar hier niets van gemerkt.
    Over 2021 moet dit € 558 zijn.
    Als ik de debiteuren administratie mail (Linda Aalbersberg) doen ze net of ze daar nooit van gehoord hebben. Na doorvragen krijg je eerst een onduidelijk antwoord, later geen antwoord meer.
    Kan iemand mij uitleggen hoe dat geregeld is of stoppen het gewoon in eigen zak?

    M.vr.gr. Johan (huisje 026)

    #1301
    Heide plezier
    Deelnemer

    Daar ben ik jaren geleden ook mee bezig geweest. Het probleem is dat de energieleverancier het enkel tot aan het park brengt. En het park zelf zorgt ervoor dat het weer naar elk huisje gaat. Maar volgens dat energiebedrijf wordt het park als 1 deur beschouwd. Iedereen met een electra aansluiting, is in dit geval dus maar 1 aansluiting, wat door het park verdeeld wordt naar vele huisjes.
    We hebben dus volgens dat energiebedrijf geen recht op heffingskorting energiebelasting, en dus ook niet op een prijsplavond. Het park steekt het dus niet in eigen zak. Ook de belastingdienst heb ik hierover gebeld. Die zeiden ook dat we daar geen recht op hadden.

    Maar nu ik nog eens zoek op internet, zie ik dat het wel moet kunnen. https://beterbesparen.nl/teruggaaf-recreatie-woningen/ Deze site biedt no cure no pay aan. Het is ingewikkeld, maar misschien wel een poging waard? Zeker als we dan ook mee kunnen doen met het prijsplavond. Iets voor VVE?

    #1318

    Vanuit het bestuur is e.a. onder de aandacht gebracht bij de directie van EuroParcs. Zie de verstuurde brief van 30 januari welke is gericht aan alle leden. Wij wachten dat even af en houden jullie op de hoogte

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.