Belangenvereniging Chaleteigenaren Resort Brunssumerheide Forums BEX Inhouden rendement door Corona crisis

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #1075
    Hoogenboezem
    Sleutelbeheerder

    Beste leden,

    Alle leden hebben een schrijven ontvangen op 17 april vanuit EuroParcs over het inhouden van het rendement.
    Het bestuur heeft inmiddels vragen uitgezet richting de Park Manager, Coen Prince.
    EuroParcs is er blijkbaar van overtuigd dit mogelijk is en de belangenvereniging hoort graag de juridische onderbouwing.

    Mocht u hierover willen discussiëren met het bestuur en alle leden en heeft u hierin feedback wat wel en niet mogelijk is, maar ook hoe u dit zelf ervaart en Ja/Nee dit akkoord vindt, willen wij u vragen om hierop te reageren via deze Discussie Forum

    Met vriendelijke groet,
    ___________________________________________
    Belangenvereniging Resort Brunssummerheide
    Secretaris: John Hoogenboezem
    Email: secretaris@eigenarenbrunssheim.nl
    Website: http://www.eigenarenbrunssheim.nl/

    #1090

    Als toevoeging op bovenstaande had het bestuur iets duidelijker in moeten zijn.
    Het schrijven vanuit EuroParcs op 17 april j.l. is alleen van toepassing voor de eigenaren welke een vast rendement hebben en niet voor de eigenaren welke beschikken over een variabel rendement

    #1096
    Anoniem
    Inactief

    Zoals Europars al zelf aangeeft, ziet het erna uit dat veel mensen in eigen land vakantie gaan vieren. Waardoor het ‘eventuele verlies’ tijdens Corona tijd snel weer word aangevuld en/of zelfs nog meer huurinkomsten gaan ontvangen. De boekingen zijn al in een stijgende lijn.
    Aangezien Europarcs een gezonde financiële organisatie is, lijkt het me onnodig en omslachtig ons dit rendement te gaan inhouden om vervolgens het ingehouden rendement later alsnog te gaan uitbetalen. Dan spreek ik nog niet over het juridische aspect. En dan contracten met ondergrens! Ondergrens spreekt voor zich.
    Mvg,

    #1097
    Heide plezier
    Deelnemer

    Bovenstaande mail kan ik wel begrijpen. Of het juridisch mag weet ik niet. Maar ik heb er zelf geen moeite mee om een gedeelte van het geld later te krijgen.

    Maar… ik kreeg na een suggestie van mijn kant een andere mail, waarvan ik wel vraagtekens krijg:
    Ons voorstel nu is om de contracten te verlengen met de maanden dat er geen rendement zal worden uitgekeerd, zodat dit aan het einde van het oorspronkelijke contract langer wordt uitbetaald . Aangezien we nu nog niet kunnen inschatten hoe lang de huidige situatie zal duren en wanneer wij de uitbetaling weer op de reguliere manier kunnen hervatten, zullen wij echt per periode dienen te kijken wat het meest wenselijk is en wat er mogelijk is. Veel eigenaren reageren op de brief en wij proberen zo veel mogelijk met ieders wensen en vooral behoeften rekening te houden.

    Dus als wij een contract hebben van 1-1-2020 tot 1-1-2020, zou het kunnen zijn dat we bv een maand niet meteen uitbetaald krijgen, en ter compensatie loopt dan het contract door tot 1-2-2021? In dat geval krijgen we dus dat geld wat we missen in 2020 terug door een maand langer contract? Klinkt mij vreemd in de oren. Dan heb je dus een contract van 13 maanden waarvan je er 12 betaald krijgt. Ik hoop dat ik het verkeerd begrijp, het eerste bericht klonk dan veel beter: Misschien uitstel, maar je gaat het geld wel krijgen. Dan zou ik dus verwachten dat het contract niet verlengd wordt, maar je gewoon de gemiste maandbedrag terug krijgt wanneer het weer kan. En dus vanaf januari weer een nieuw contract, of los verhuren.

    Ik hoop van harte dat het snel weer goed verhuurd wordt, en deze regelingen helemaal niet nodig zijn.

    #1098

    Beste leden,

    Dit schrijven betreft vooral voor de eigenaren met een vast rendement.

    U heeft allen op 17 april het schrijven gehad rondom het inhouden van het rendement. Het bestuur heeft inmiddels wat meer informatie gekregen vanuit de andere parken waar wij contact mee hebben.
    Het advies wat wij krijgen is om op de te ontvangen brief via eigenaren@europarcs.nl te reageren met daarin verwoord, en in uw eigen woorden:

    * Ik heb begrip voor de situatie rondom het coronavirus; maar tegelijkertijd
    * EuroParcs erop wijzen dat EuroParcs gebonden is aan de contractueel vastgelegde afspraken en dat u verwacht dat EuroParcs zo spoedig mogelijk, en uiterlijk dit jaar, de volledige verplichting uit het afgesloten contract nakomt, en zo ook de tekortkomende bedragen dit jaar overmaakt.

    Het is aan de leden zelf, voor wie dit aangaat, om dit persoonlijk te melden bij het eigenaren contact en richt uw schrijven aan de directie van EuroParcs.
    Om het bestuur een beeld te geven, neem ons even mee in de BCC via secretaris@eigenarenbrunssheim.nl.
    Wij hopen via de parkmanager ook meer informatie te ontvangen, maar die is op dit moment 2 weken met verlof.

    Met vriendelijke groet,
    John Hoogenboezem

    #1106
    LB116
    Deelnemer

    Op de mail van Europarcs van 1 mei en het niet ontvangen van een betaling van het vast rendement op 1 mei heb ik stevig gereageerd. Tot mijn tevredenheid zie ik vandaag dat het vast rendement alsnog is uitgekeerd.
    Ik heb de directie dan ook bedankt voor hun goede actie.

    #1111
    Anoniem
    Inactief

    Beste leden,
    Op 20 mei in de ochtend heb ik gesproken met de parkmanager Coen. In dat gesprek is door Coen aangegeven dat EuroParcs juridisch geen poot heeft om op te staan bij het inhouden van rendement en alleen op begrip van de betreffende eigenaren mag hopen. Ik heb hem er op gewezen dat intussen de situatie waarop EuroParcs zich beroept dermate is veranderd dat dit begrip nog maar moeilijk op te brengen is. Daar toonde hij begrip voor. Vertrouwend dat de reactie van EuroParcs op deze gewijzigde situatie niet lang op zich laat wachten hebben we het gesprek beëindigd.
    En inderdaad die reactie kwam snel! Uiteraard houden wij de vinger aan de pols want zoals in de brief van 20 mei van EuroParcs aangegeven garanties zijn hiermee niet afgegeven.

    Met vriendelijke groet,
    Harry Verbeek
    Voorzitter Belangenvereniging

    #1113
    Heide plezier
    Deelnemer

    LB116 Vanaf januari dit jaar wordt vast rendement toch per kwartaal betaald? Ik dacht dat dit bij iedereen zo was. In ons geval hebben wij dus ook 1 mei niets gehad, maar ik verwacht het dan ook pas op 1 juli.

    #1123
    Anoniem
    Inactief

    Indien U uw toegezegde rendement niet ontvangt adviseer ik contact op te nemen met Coen Prince. Dit wordt dan snel gecorrigeerd is mijn ervaring.
    Met vriendelijke groet
    Harry Verbeek
    Voorzitter belangenvereniging

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.