4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #1073
    Hoogenboezem
    Sleutelbeheerder

    De meeste leden hebben inmiddels een factuur van EuroParcs voor NZW van €282,50 gekregen. Dit is de laatste termijn van de NZW-afspraak met EuroParcs over de afgelopen jaren van de periode 2015-2019. Inmiddels hebben wij diverse overleggen met EuroParcs gehad over de nieuwe NZW-periode.
    Deze overleggen hebben geleid tot overeenstemming, waarbij:
    1. gesproken zal worden over een werkwijze met onderscheid in dagelijks onderhoud en lange termijn onderhoud. Voordeel is:
    • Er komt duidelijkheid over de specifieke werkzaamheden, te onderscheiden in dagelijkse werkzaamheden en lange termijn onderhoudswerkzaamheden;
    • Er moeten vooraf afspraken worden gemaakt over kwaliteitsniveau van onderhoud, waaruit vervolgens de kosten uit voortkomen;
    • Chaleteigenaren kunnen (periodiek) meebepalen wat het kwaliteitsniveau moet zijn en kunnen dus meesturen in de kosten;
    • Inzichtelijk moet worden gemaakt welke inkomstenbronnen beschikbaar zijn voor de twee vormen van onderhoud.
    2. we verwachten 2 jaar nodig te hebben voor het uitwerken van die nieuwe werkwijze. Voor de tussentijd (2020 en 2021) spreken we een NZW-bedrag af.
    Over dit NZW-bedrag hebben we zeer recent overeenstemming bereikt met EuroParcs: € 300,- per jaar (inclusief BTW) voor het jaar 2020 en 2021.

    Heeft u vragen over bovenstaande, stel deze in dit Forum NZW 2020-2021 en zal worden beantwoord door de vertegenwoordiger Max van Kelegom.

    #1085
    Flip
    Deelnemer

    Hallo John en Max,
    Zijn de tuinmannen al begonnen met het verminderen van hun werkzaamheden?
    Ik heb ze dit jaar hooguit 3 dagen met 4 man aan openbaar groen zien werken, ik heb bij mijzelf het gras buiten mijn tuin gemaaid. Ik heb de mannen hoofdzakelijk bezig gezien met het onderhoud van chalets, zoals het schoonspuiten, herstellen en enkele tuinen doen.
    Verder wordt er weer druk aan de riolering gewerkt door de fa. Van der Velden. Horen deze werkzaamheden ook bij de NZW, of zijn dit kosten voor het park?
    Vriendelijke groet,
    Flip

    #1091
    Anoniem
    Inactief

    Dag Flip, goede vragen, ik heb er geen antwoord op, maar we zouden ze kunnen stellen bij de drie-maandelijkse schouw. Daarmee kunnen we tegelijkertijd een werkwijze van monitoring introduceren, zodat we vinger aan de pols kunnen houden en Europarcs kunnen bijsturen!

    Wat vind je overigens van het resultaat, zoals het werken aan een toekomstvast model. Ik hoor graag input om de manier van dagelijkse en langetermijn onderhoud uit te kunnen werken, zodat we beter beslagen ten ijs kunnen komen als we met Europarcs gaan onderhandelen. En wat zou de rol van de chaleteigenaren moeten/kunnen zijn bij het uitvoeren van dat onderhoud.

    Vriendelijke groet,
    Max van Kelegom

    #1172
    Chaletwijnen
    Deelnemer

    Hallo,
    Wij zijn de nieuwe eigenaren van chalet 124, (Mario en Sandra Wijnen).
    Nu zijn we diverse zaken aan het doornemen, en we zien dat tussen de vragen en antwoorden best wel veel tijd zit. Onze vraag is dan ook, hoe zit het dan nu met deze NZW. Wat is er al geregeld en wat moet er nog geregeld worden, hoe zit het met de lange termijn toekomstmodel. Wat valt er wel onder en wat valt onder de parkkosten.
    Natuurlijk speelt de Corona ook een rol, maar het moet niet zo zijn dat dan alles “ on Hold” staat. Dit komt natuurlijk niet ten goede van het park.

    Groetjes Mario Wijnen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.